DOLAR

32,2053$% -0.22

EURO

35,1156% -0.22

STERLİN

41,0337£% -0.05

GRAM ALTIN

2.498,17%1,32

ÇEYREK ALTIN

4.035,00%1,11

BİTCOİN

2166584฿%-0.06548

İkindi Vakti a 17:01
Bursa KAPALI 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

التطور التكنولوجي في الكازينوهات العربية على الإنترنت

شهدت صناعة الكازينو على الإنترنت في العالم العربي تطوراً ملحوظاً في السنوات الأخيرة. مع التقدم التكنولوجي، أصبح الوصول إلى الألعاب أسهل وأكثر أمانًا. على سبيل المثال، موقع YYY Casino يقدم تجربة لعب استثنائية مع تأمين عالي المستوى لبيانات المستخدمين.

أنواع الألعاب الشعبية في الكازينوهات العربية

تنوعت الألعاب المتاحة في الكازينوهات العربية بشكل كبير. الألعاب الكلاسيكية مثل البوكر والبلاك جاك لا تزال تحظى بشعبية كبيرة، بالإضافة إلى ألعاب السلوتس والروليت التي تجذب عدداً كبيراً من اللاعبين.

أساليب الدفع في الكازينوهات الإلكترونية

توسعت خيارات الدفع في الكازينوهات العربية لتشمل طرقاً متنوعة مثل البطاقات الائتمانية، المحافظ الإلكترونية، وحتى العملات الرقمية. هذه التنوعات توفر راحة وأماناً أكبر للمستخدمين.

التراخيص والتنظيمات في الكازينوهات العربية

تعتبر التراخيص والتنظيمات القانونية للكازينوهات على الإنترنت عاملاً مهماً لضمان اللعب النزيه وحماية اللاعبين. الكازينوهات العربية تتبع معايير عالمية في هذا المجال.

مستقبل الكازينوهات العربية على الإنترنت

يتوقع أن يستمر نمو صناعة الكازينوهات العربية على الإنترنت بفضل التطور التكنولوجي وزيادة الوعي بأهمية اللعب المسؤول. هذا النمو يفتح آفاقاً جديدة للترفيه والأعمال.

Glory Casino'da Büyük Kazançların Sırrı: Kazanan Stratejiler

Kazanma Yolunda İlk Adım: Doğru Oyun Seçimi

Glory Casino'da kazanmanın ilk adımı, doğru oyunu seçmektir. Oyun çeşitliliği, her oyuncunun tarzına uygun seçenekler sunar. Slot oyunları, masa oyunları veya canlı casino seçenekleri arasından seçim yaparak Glory casino indir ve kazanma şansını artır. Oyunların kurallarını ve ödeme tablolarını incelemek, başarılı bir başlangıç için kritik öneme sahiptir.

Stratejik Planlama: Kazançlı Oyun Taktikleri

Başarılı bir Glory Casino oyuncusu olmak için stratejik planlama şarttır. Her oyunun kendine has stratejileri vardır. Örneğin, blackjack oynarken kart sayma veya rulette çeşitli bahis sistemlerini kullanmak kazanma şansını artırabilir. Her oyun için farklı stratejiler geliştirerek, kazanma olasılığınızı maksimize edin.

Bütçe Yönetimi: Akıllı Bahislerle Kazan

Kumar oyunlarında bütçe yönetimi, kazanç elde etmenin anahtarlarından biridir. Ne kadar bahis yapacağınıza karar verirken, toplam bütçenizin küçük bir yüzdesini kullanmayı düşünün. Bu, uzun vadede oyun keyfini sürdürmenize ve büyük kayıplardan kaçınmanıza yardımcı olur. Akıllı bahisler, uzun süreli kazanç için temel bir stratejidir.

Deneyim Kazanma: Ücretsiz Oyunlarla Pratik Yap

Glory Casino'da, gerçek para ile oynamadan önce ücretsiz oyunlarla pratik yapma şansınız var. Bu oyunlar, risk almadan farklı stratejileri test etmenize olanak tanır. Deneyim kazanmak, gerçek para oyunlarında daha bilinçli kararlar almanıza yardımcı olur. Pratik yaparak, kazanma şansınızı artırın.

Kazanma Psikolojisi: Sakin ve Kontrollü Oyna

Kumar oyunlarında başarılı olmanın psikolojik yönü de önemlidir. Sakin ve kontrollü bir şekilde oynamak, karar verme yeteneğinizi korumanıza yardımcı olur. Heyecana kapılmamak ve her oyunu ayrı bir fırsat olarak değerlendirmek, kazanma şansınızı artıran önemli faktörlerdendir. Glory Casino'da sakin kalarak ve her hamlenizi düşünerek oynayın.

a

NOT DEFTERİ: Cumhuriyet’in ipuçlarını Gazi Bursa’da vermişti

Yayın: 10.11.2017 16:01 - Güncelleme: 10.11.2017 16:01

Vatanımızın kurtarıcısı… Gazi Paşa… Ulu Önder…

Bu anlamlı sıfatların yanında, bu ülkenin iki mareşalinden biri olması bile sönük kalıyor. Buna karşın Mustafa Kemal Atatürk‘ün devrimci yönü yeterince anlatılıyor ve biliniyor mu?

Atatürk’ün, genellikle askeri yönü, yeni bir devletin kurucusu oluşu ve cumhurbaşkanlığı öne çıkar ve biraz da devrimlerinden söz edilir.

Tam anlamıyla onu anlamak gerçekten de zor ve büyük emek istiyor.

Günümüzde geldiğimiz noktaya bakınca, bu emeğin ne denli gerekli olduğu ortaya çıkıyor.

Bazı kaynaklar bir saptama yaparak, Atatürk’ün Cumhuriyet sonrası en fazla Ankara ve İstanbul’da bulunduğunu, diğer yandan da İzmir ve Bursa’ya da özel ilgisi olduğunu vurguluyor.

Aslında bunu anlamak da zor değil.

İşgal yıllarına geri dönersek, stratejik önemi, Balkanlar’a yakınlığı, Atatürk’ün Selanikli oluşu, düşmana karşı ilk kalkışmanın burada yapılması gibi etkenler İzmir’in ağırlığını ortaya koyuyor.

Bursa’ya gelirsek…

Üç kıtada 6 yüzyıl hüküm süren bir imparatorluğun çıkış noktasıdır Bursa…

İlk payitahttır. 8 Ağustos 1920 günü Yunan birliklerinin Bursa’yı işgali nedeniyle, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde alınan bir karar bunu nişanesidir. Verilen önerge sonucu yapılan oylama ile Meclis kürsüsüne puşide-i siyah konar. Yani siyah örtü örtülür. Bu hareketin anlamı; TBMM tarafından yeni kurulacak devletin kökünde, Osmanlı İmparatorluğu vardır. Bu büyük devletin ilk başkenti de bizim için sembolik bir anlam ifade eder.

Bu anlam ve ilgi, Gazi Mustafa Kemal’in Cumhuriyet’in ilanı ve sonrasında, ölümüne kadar sürer.

Yaptığı 17 gezinin (bazı kaynaklara göre 18) birbirinden farklı ama önemli gerekçeleri vardır. Bazen sanayileşme hamlesini başlatır, bazen devrimlere karşı direnenleri bastırmak için gelir, bazen de yeni devletin, yani çağdaş Türkiye’nin nasıl yaratılacağından söz eder.

Daha da önemlisi, 1922 ve 1923’ün Ocak ayında yaptığı iki gezide[1], Cumhuriyet rejiminin ipuçlarını verir Bursa’da…

İLK GEZİ VE SALTANATIN KALDIRILIŞI

o çok farklııı bir Ata

Atatürk, ilk kez Mudanya Ateşkes Anlaşması’nın imzalanmasından altı gün sonra 17 Ekim 1922’de Bursa’ya gelir. Bu gezisi 29 Ekim gününe değin on iki gün sürer. Birinci gün Belediye’de kent ileri gelenleri ile tanışmasının ardından, yaptığı ilk konuşmasında şunları söyler:

“Muhterem Bursa halkının hakkımızda göstermiş olduğu içten gösterilerden olağanüstü duyguluyum. Bugün mutluluğunu duyduğumuz zaferi, ulusumuzun kararlılık ve kutsal inanç gücü ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Orduları’nın süngüleri kazanmıştır. Üzerinde başka türlü hiçbir güç, hiçbir baskı yoktur ve olmamıştır. Ulusun ve ordularının yeteneği, bütün ulusal emellerimizi elde edecek derecededir. Ülkenin kaynaklarının genişliği, halkın çalışkanlığı ve yeteneği ve ordularının süngüleri, barış döneminde de her türlü sonuçları elde edecektir. Üç buçuk yıl süren bu savaştan sonra, bilim açısından, milli eğitim açısından ekonomi açısından savaşımlarımızı sürdüreceğiz ve güveniyorum ki bunda da başarılı olacağız fabrikacı olacağız, sanatkâr olacağız.”

Atatürk’ün Bursa’ya geldiği gün, İstanbul’daki son Osmanlı Sadrazamı Tevfik Paşa, kendisine bir telgrafla başvuruda bulunarak, Barış Konferansı’na İstanbul ve Ankara delegelerinin birlikte katılmalarının uygun olacağını ve bu amaçla önceden birinin görüşmek üzere İstanbul’a gönderilmesini ister. Mustafa Kemal, son sadrazamın bu ilginç ve yakışıksız önerisini 18 Ekim 1922 günü Bursa’dan şöyle yanıtlar:

“Türkiye Büyük Millet Meclisi Orduları’nın kazandığı kesin utkunun doğal sonucu olmak üzere, yapılması yakın olan barış konferansında Türkiye Devleti yalnız ve ancak Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından temsil olunur.”

Daha sonra, barış konferansına katılacak TBMM heyetinin belirlenmesi konusunda silâh ve siyaset arkadaşlarıyla bazı tartışmalar yapar ve Batı Cephesi Komutanı İsmet Paşa‘yı Lozan’da toplanacak barış görüşmelerinde Türkiye’yi temsil edecek kurulun başkanlığıyla görevlendirir. 27 Ekim gecesi, Şark Tiyatrosu‘nda (eski Saray Sineması) düzenlenen toplantıda geleceğiN Türkiye’sinin nasıl olması gerektiğini açık bir şekilde anlatır:

“Açıkça söyleyeyim ki, biz üç buçuk yıl öncesine değin cemaat halinde yaşıyorduk. Bizi istedikleri gibi yönetiyorlardı. Dünya bizi, temsilcimiz ve yöneticimiz olanlara göre tanıyor ve değerlendiriyordu. Üç buçuk yıldır ulus olarak yaşıyoruz. Bunun elle tutulur, gözle görülür tanığı yönetimimizin biçimidir ki, bunu yasalar ‘Türkiye Büyük Millet Meclisi Hükümeti diye adlandırmıştır.”

Bu açıklamadan iki gün sonra tarih 29 Ekim 1922’dir ve Bursa’ya gelen Le Petit Parisien gazetesinin muhabiriyle yaptığı uzun söyleşide, Avrupa’nın yeni Türkiye’ye bakış açısı ve kapitülasyonlar konusundaki görüşlerini kesin bir dille açıklayarak şöyle der:

“Bana Avrupalıların ve özellikle Fransızların Doğu’daki yararlarından söz ediyorsunuz. Her şeyden önce şurası bilinmek gerekir ki, Büyük Millet Meclisi Hükümeti kapitülasyonların kalmasını asla kabul etmeyecektir. Eğer yabancı uyruklular eskiden olduğu gibi, bundan sonra da kapitülasyonlardan yararlanmayı düşünüyorlarsa, aldanıyorlar. Kapitülasyonlar bizim için yoktur ve asla var olmayacaktır. Türkiye’nin bağımsızlığı her alanda ve tümüyle onaylanmak koşuluyla, kapılarımız bütün yabancılara genişçe açık olacaktır.” [2]

Mustafa Kemal, 29 ekim 1922 günü, bir Fransız gazeteciye röportaj verirken, “Yeni başkent ve halifelik merkezi Bursa veya Ankara mı olacak?” sorusuna “Bu konuda karar alınmamıştır. Gelecek başkentimizi belirlemek için barışın yapılmasını beklemeliyiz” der ve bu görüşmeden sonra Ankara’ya hareket eder. Hemen ardından Bursa’da verdiği mesaj gerçekleşir, 1 Kasım’da TBMM kürsüsünde yaptığı konuşmada bir kez daha, “Ulusun saltanat ve egemenlik onuru, yalnız ve ancak Türkiye Büyük Millet Meclisi’dir” cümlesini sarf eder.
Bu konuşmanın hemen ardından ertesi gün saltanat kaldırılır. Son Osmanlı padişahı Mehmet VI Vahidettin, İstanbul’daki İngiliz yüksek komiserine başvurarak sığınma isteminde bulunur ve 17 Kasım’da ülkesini terk eder.

Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı, Türk Ordusu’nun Başkomutanı Mareşal Gazi Mustafa Kemal’in ilk Bursa ziyaretinde yaptığı üç konuşma ve İstanbul’a verdiği cevaptan çıkarılacak önemli sonuçlar vardır. Birincisi, kapitülasyonları tanımayarak yeni bir devlet müjdesi verir… İkincisi; bu yeni devlette, egemenliğin kayıtsız şartsız halkta olduğunu ve bu halkın ulus niteliği taşıdığını belirterek, saltanatın kaldırılacağına vurgu yapar… Üçüncüsü; ulus kelimesini

kullanarak, yönetim biçimini de aslında tarif eder… Cumhuriyet’in gelişini vurgulayan bu açıklamaları yaparak Ankara’ya döner ve iki gün sonra da ilk inkılabı devreye sokarak saltanatı kaldırır.

İKİNCİ GEZİ VE HİLAFET MESELESİ

Karlı bir ocak gününde Bilecik’ten İnegöl’e gelen Mustafa Kemal, coşkulu biçimde karşılanır. Paşa ve yanındakiler, saat 15.00’te Bursa’ya girdiğinde tarih 20 Ocak 1923’tür… Bu arada Bursa Belediyesi, Çekirge yolu üzerindeki bir köşkü satın alarak Gazi’ye armağan eder. Mustafa Kemal, bu köşkte konaklar ve ilk gezide olduğu gibi yine Şark Sineması’nda halka hitap eder ve tam 7 saat konuşur ve Bursalıları dinler. Doğal olarak yeni devletle ilgili olarak Avrupa’ya mesajlar verir. Soruların arasında heykellerin putluğuna dair inançlar gündeme gelir ve bu durumu şöyle özetler:

“Münevver ve dindar olan milletimiz terakkinin esbabından (ilerleme sebepleri) biri olan heykeltraşlığıazami derecede ilerletecek ve memleketimizin her köşesi ecdadımızın ve bundan sonra yetişecek evlatlarımızın hatıratını güzel heykellerle dünyaya ilan edecektir.”

Hakimiyet-i Milliye gazetesinin “Büyük Gazi’nin Bursalılarla Hasbihali” başlıklı uzun açıklaması içinde yer alan bir bölüm de çok dikkat çekicidir. Bölümün başlığı “Hilafet Meselesi” olara verilir ve şöyle devam eder:

“Hilafet meselesine nakl-i kelam (sözü getirerek, hilafetin yalnız Trkiye halkına değil, bütün İslam alemine şümullü (kapsamak) olmasıhasebiyle , bu makam hakkında bir karar vermek Türk milletinin salahiyeti haricinde bulunduğunu , makam-ı hilafetin bir nokta-i irtibat (iletişim noktası) olarak mahfuz (korunma) bulundurulduğunu ve iş bu makama Taürkiye’nin hakimiyeti milliyesini takyid ( şarta bağlama) mahiyetinde hiçbir salahiyetin (yetki) verilemeyeceğini ve zat-ı hilafet penahininin (halife kastediliyor) de aynı fikir ve kanaati musib (isabetli) bulduklarını zan eylediklerini izah eylemişlerdir.”[3]

Toplam dört gün süren bu kısa gezi, annesi vefat eden Mustafa Kemal’in İzmir’e hareketi ile son erer. Hafızalarda, Bursalılar’la Şark Tiyatrosu’nda yaptığı 7 saatlik hasbihal ve özellikle “hilafet” konusunda yaptığı açıklama kalır. Özetle, Bursa yeni devletin yönetim şekli ile saltanat ve halifelik gibi çok temel iki kurumun kaldırılacağını, tüm ulustan önce öğrenmiş olur. Bir başka ifade ile, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ilanı üstü kapalı biçimde Bursa’da verilir. Bu nedenle, “Bursa Cumhuriyet’in özel bir şehridir” cümlesini özenle seçiyor ve kullanıyorum.

[1] Akkılıç 2002/Bursa Ansiklopedesi 1.Cilt/s. 150

[2] Akkılıç 2002/Bursa Ansiklopedesi 1.Cilt/s. 151

[3] Ulusal Basında Atatürk’ün Bursa Gezileri/ N.Özdemir 2012/ s.47

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Oyun mu, oyuncu mu?

HIZLI YORUM YAP